Thursday, January 10, 2013

SELESAI MASALAH AIR SEBELUM TAHUN BARU CINA



krisis-air
Kuala Lumpur: UMNO mahu masalah bekalan air yang membabitkan penduduk di sekitar Cheras, termasuk kawasan perumahan pangsapuri Sri Melaka dapat diselesaikan sebelum sambutan Tahun Baru Cina.

Ketua Penerangannya, Datuk Ahmad Maslan, berkata pihaknya akan meminta Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) supaya menyelesaikan segera masalah itu daripada terus membelenggu rakyat. 
Beliau berkata, tangki simpanan air yang disediakan syarikat konsesi air juga didapati tidak mampu untuk menampung keperluan pengguna dan perkara itu perlu diatasi dengan menyediakan lebih banyak tangki.
Bagi saya apa yang rakyat hendak tahu adalah masalah ini dapat diselesaikan dengan segera. Kita tahu kesalahan kerajaan negeri dan kita juga sudah tahu masalah SYABAS. Tetapi apa rakyat ingin tahu masalah ini diselesaikan dengan segera.
Masalah air adalah masalah besar kerana air tidak ada bahan ganti, tidak ada elektrik tidak mengapa, telefon tidak ada pun tiada masalah, tapi masalah air ini adalah masalah rakyat yang perlu diselesaikan segera.
Kalau ikutkan saya boleh pergi ke tempat lain jika mahu mengelak daripada menjawab isu ini kepada rakyat, tetapi kita berdepan dengan rakyat kerana ingin menjuarai masalah rakyat, katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri sebelum itu mengadakan lawatan mesra ke Pusat Daerah Mengundi (PDM) Sri Melaka dan Sri Johor bagi meninjau persiapan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). 
Sementara itu beliau berkata, bilik gerakan serta PDM seluruh negara diarahkan supaya beroperasi serta mengadakan pelbagai program bagi membolehkan usaha untuk mendampingi pengundi dapat dilakukan dengan lebih berkesan.
Katanya, PDM perlu memainkan peranan lebih aktif dengan pendekatan Setiap Hari Ada Program (SHAP) di PDM untuk membolehkan rakyat dapat berurusan secara terus.
Berita disunting daripada Berita Harian  

No comments:

Post a Comment