Monday, July 8, 2013

EU OPTIMIS POTENSI DI CYBERJAYA

EU OPTIMIS POTENSI DI CYBERJAYA

 
cyberjaya
Kuala Lumpur: Cyberjaya, 'Lembah Silikon Malaysia', adalah sebuah destinasi pelaburan yang menarik bagi perniagaan Eropah, kata InvestKL dan Kesatuan Eropah (EU) dalam satu kenyataan.

Duta dan Ketua Perwakilan Kesatuan Eropah ke Malaysia, Luc Vandebon, berkata EU dan negara anggotanya sudah bekerjasama rapat dengan Malaysia pada peringkat persekutuan. 
Akan tetapi, katanya, pelbagai inisiatif berkenaan perlu dicergaskan semula menerusi pembabitan rapat dengan agensi di Malaysia seperti InvestKL serta sektor perniagaan tempatan.
Duta dan kaunselor perdagangan EU semalam melawat Cyberjaya sebagai sebahagian daripada rancangan InvestKL untuk membiasakan perwakilan berkenaan dengan beberapa hab perniagaan di Greater Kuala Lumpur dan menarik lebih banyak pelaburan EU.
Ketua Pegawai Eksekutif InvestKL, Zainal Amanshah, berkata semua duta dan pegawai perdagangan berkenaan kagum dengan pembangunan yang ada dan sangat positif berhubung potensi bagi pengaliran masuk lebih banyak pelaburan daripada syarikat multinasional EU serta kerjasama dengan rakan kongsi tempatan.
Hingga kini, lebih 2,000 syarikat EU beroperasi di Malaysia.

No comments:

Post a Comment